کابل ترمز دستی آردی

کابل ترمز دستی آردی

کابل ترمز دستی آردی با توجه به کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار است و می تواند انتظار مصرف کننده را از یک محصول با کیفیت برآورده نماید.

تولید کننده: فایتون قطعه
زمان تحویل: 1 الی 2 روز
قیمت: ۱,۱۰۰,۰۰۰ ریال
۹۶۸,۰۰۰ ریال

همان طور که می دانید ترمز دستی مهمترین ابزار ایمنی خودرو محسوب می شود که برای ثابت نگاه داشتن اتومبیل در مواردی همچون سطوح شیب دار، پارک خودرو و در مواقع اضطراری بسیار کاربردی است. ترمز دستی از سیستم پدال ترمز معمولی خودرو کاملا جداگانه طراحی شده و بدون نیاز به روغن ترمز عمل می کند. در واقع ترمز دستی با استفاده از کشش لنت ها از طریق سیم، عمل قفل شدن چرخ ها را انجام می دهد.

معمولا ترمز دستی دو چرخ از چرخ های خودرو را درگیر می کند و غالبا روی چرخ های عقب سوار می شود. ترمز دستی با توجه به نوع خودرو به دو شکل وجود دارند:

  1. اهرمی
  2. دکمه ای

ترمز دستی اهرمی که در اکثر خودروهای قدیمی کاربرد دارد به شکل یک اهرم دستی زیر دنده قرار دارد. به هنگام استفاده از آن می بایست اهرم را تا آخرین درجه کشیده و رها کرد. ترمز دستی اهرمی خود نیز به ۲ شکل یک سیمی و دو سیمی تقسیم می شوند.

در نوع یک سیمی، اهرمی که سبب فعالسازی ترمز می شود به یک سیم متصل است. سیم فوق از طریق یک نگهدارنده T شکل به ۲ سیم متصل می شود. هنگام استفاده از اهرم، سیم کشیده می شود و در نتیجه هر ۲ سیم به عقب کشیده شده و سبب فعالسازی سیستم ترمز هر دو چرخ می گردد.

در نوع دو سیمی، اهرم دارای ۲ سیم مجزا بوده که هرکدام به یک چرخ متصل هستند و در هنگام استفاده از اهرم هر دو سیستم ترمز به یکسان درگیر می شوند.

کابل ترمز دستی

سیم یا کابل ترمز دستی جزو پراهمیت ترین و ضروری ترین قطعات یدکی هر خودرویی به شمار می آید. کابل ترمز دستی نیروی ترمز را به سمت چرخ های عقبی خودرو منتقل می کند. کابل فوق از یک سمت به اهرم ترمز دستی و از سمت دیگر به سیستم ترمز چرخ عقب متصل است. بنابراین قطعه فوق در قفل شدن چرخ ها و ترمزگیری تاثیر به سزایی دارد.

کابل ترمز دستی از سیمی با جنس مخصوص ساخته شده است و دو سر آن طوری تعبیه شده که بتوان از طریق محل های دو سرآن قطعه را نصب کرد. بدیهی است برای جلوگیری از نفوذ عوامل خارجی همچون آب، گرد و خاک و.. به درون سیم از روکش پلاستیکی ویژه ای استفاده شده است. روکش پلاستیکی کابل همچنین در حرکت روان تر سیم داخل آن نقش مهمی دارد. 

درباره تولید کننده

محصول فوق تولید شرکت فایتون قطعه بوده که از مواد اولیه مرغوب در ساختار آن استفاده شده است و با توجه به کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار است و می تواند انتظار مصرف کننده را از یک محصول با کیفیت برآورده نماید.

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند