تصویر وایرشمع تیبا

وایرشمع تیبا

وایر شمع تیبا از مواد اولیه درجه یک و مطابق استاندارد ملی تولید شده است. این محصول علاوه بر عملکرد موثر از قیمت مناسبی برخوردار است و همراه با گارانتی معتبر ارائه می گردد.

تولید کننده: فایتون قطعه
زمان تحویل: 1 الی 2 روز
قیمت: ۱,۹۰۰,۰۰۰ ریال
۱,۷۱۰,۰۰۰ ریال

وایر شمع ها جزو لوازم یدکی مهم و پرکاربرد برای خودرو محسوب می شوند. وظیفه وایرشمع انتقال برق خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع های موتور است. در واقع وظیفه رساندن برق از کویل یا دلکو به سر شمع ها و ایجاد پل ارتباطی برای جریان برق مورد نیاز شمع خودرو برعهده وایر شمع است. 

وایر شمع از یک سمت به کوئل یا دلکو متصل می گردد و محل اتصال از طریق درپوش به منظور حفظ از نفوذ رطوبت پوشانده شده است. به طور کل رطوبت می تواند بر روی عملکرد صحیح وایر تاثیر مخرب داشته باشد. وایرها از سمتی دیگر به شمع خودرو متصل بوده و برق مورد نیاز شمع خودرو را از کوئل یا دلکو به سر شمع ها انتقال می دهد و از آنجایی که این بخش ممکن است بیشتر در معرض رطوبت قرار گیرد با دقت بیشتری عایق بندی شده است.

ساختار وایرشمع ها از ترکیبات پلاستیک یا لاستیک های منعطف تشکیل شده است. در داخل روکش را رشته ها و یا الیاف هایی پر می کنند که وظیفه انتقال جریان برق تولید شده در کوئل را انجام می دهند. به منظور جلوگیری از ایجاد جریان مغناطیسی و بروز اختلال در عملکرد دیگر قسمت های خودرو بر روی سیم ها لایه محافظی قرار دارد که همانند نوعی عایق مانع از هدر رفتن برق و نفوذ آب به داخل وایرشمع خودرو می گردد.

از نشانه های سالم بودن وایرشمع خودرو می توان به جرقه زدن صحیح شمع اشاره کرد.

علائم خرابی وایرشمع

خرابی یا اختلال در عملکرد صحیح وایر می تواند موجب اختلال در کارکرد موتور و همچنین بالارفتن مصرف سوخت و افزایش آلایندگی خودرو شود. از دیگر علائم خرابی وایر شمع میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. کاهش قدرت موتور
  2. افزایش دمای موتور
  3. لرزش بیش از حد موتور

 

 

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند