میل موجگیر پژو 405

میل موجگیر پژو 405 (18ماه گارانتی)

میل موجگیر به پایداری و تعادل خودرو به هنگام حرکت های مارپیچی و یا پیچ های تند کمک می کند، این قطعه از فولاد ساخته شده است و در دو سر خود دارای بوش هایی است که غالبا زیر کاپوت نصب می شود و اتصال چرخ های مقابل به یکدیگر را برقرار می سازد.

تولید کننده: فایتون قطعه
زمان تحویل: 1 الی 2 روز
قیمت: ۱,۱۰۰,۰۰۰ ریال
۹۹۰,۰۰۰ ریال

میل موجگیر پژو405

خودروها از قطعات پیچیده و مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام از آن ها وظیفه مختص به خود را دارند. کارکرد صحیح هر یک از قطعات برای به حرکت در آوردن خودرو اهمیت به سزایی داشته و عدم عملکرد صحیح هر یک می تواند سبب بروز مشکلاتی برای خودرو شود.

یکی از مهمترین این قطعات میل موجگیر یا به عبارتی میل تعادل است.

میل موجگیر جزو سیستم تعلیق خودرو محسوب می شود و به پایداری و تعادل خودرو به هنگام حرکت های مارپیچی و یا پیچ های تند کمک می کند. جنس این قطعه از فولاد ساخته شده است و در دو سر خود دارای بوش هایی است که غالبا زیر کاپوت نصب می شود و اتصال چرخ های مقابل به یکدیگر را برقرار می سازد. گفتنی است که میل موجگیر در خودروهایی که دارای سیستم تعلیق مستقل هستند زیر بازوها متصل می گردد.

سیستم تعلیق به تمام قطعاتی گفته می شود که مابین چرخ ها و بدنه نصب شده و امکان حرکت نرم و روان خودرو را در مسیرهای ناهموار میسر می سازند. به طور کل سیستم تعلیق شرایطی ایجاد می کند که بدنه خودرو به هنگام حرکت در مسیرهای پرتلاطم کمترین نوسان را داشته باشد و بدین گونه راحتی سرنشینان خودرو را فراهم می سازد.

خودرو به هنگام حرکت در پیچ های شدید موجب ایجاد گشتاور به بدنه و سایر قطعات مرتبط با سیستم تعلیق می شود که میل موجگیر در این حالت با ایجاد گشتاور در جهت مخالف مانع از سرنگونی خودرو می گردد و بدین ترتیب ایمنی خودرو را افزایش می دهد. وجود میل موجگیر کمک می کند تا تماس میان لاستیک و سطح جاده به خصوص در شرایط حساس حفظ شود.

علائم خرابی میل موجگیر پژو405

میل موجگیر تحت فشار و بار سنگینی قرار دارد و رانندگی در سطوح ناهموار با سرعت بالا از عمر میل موجگیر می کاهد و قطعه با سرعت بیشتری مستهلک می شود. خرابی بوش های میل موجگیر می تواند موجب به لرزش درآمدن غربیلک فرمان گردد. وجود بوش های تعادل در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق نقش بسزایی دارند. از دیگر علایم خرابی میل موجگیر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. پارگی گردگیرهای دوسر میل موجگیر
  2. لقی و یا شدل شدن سیبک در اثر استفاده طولانی مدت از میل موجگیر
  3. صدای ناهنجار یا ضربه در فرمان 


شرکت بازرگانی فایتون قطعه با هدف تهیه و توزیع قطعات یدکی خودروهای مجموعه سایپا و ایران خودرو تاکنون سعی کرده است تا محصولاتی با کیفیت و مطابق با استاندارد ملی تولید نماید و با حذف واسطه ها محصولات خود را با قیمتی کمتر از قیمت بازار در اختیار مصرف کنندگان خود قرار دهد.

برند فایتون
گارانتی 18 ماه
کشور تولید کننده ایران
وزن 300 گرم
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند